فارسی

درخواست گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر برای توجه بیشتر به موضوع تخلیه آب های آلوده هسته ای ژاپن به دریا

CMG2023-09-20 14:43:34
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

پنجاه و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد 19 سپتامبر گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه در مورد تأثیر دفع زباله های سمی بر حقوق بشر برگزار کرد. نمایندگان چین در شورای حقوق بشر به انتقاد از نقض حقوق بشر توسط ژاپن با تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای دردریا ادامه دادند که واکنش شدیدی را به دنبال داشت. گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر در این گفت وگو از جامعه بین المللی خواست تا به موضوع تخلیه آب های آلوده به مواد هسته ای ژاپن به دریا توجه جدی داشته باشد.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که حتی آب‌های آلوده به مواد هسته ای با تشعشع کم نیز پس از تخلیه مقادیر زیادی به دریا، پیامدهای غیرقابل سنجش برای اکوسیستم خواهد داشت. جامعه بین‌المللی باید به موضوع تخلیه آب‌های آلوده به مواد هسته‌ای ژاپن به دریا توجه زیادی داشته باشد. استانداردهای ایمنی بین‌المللی موجود برای تخلیه آب‌های آلوده به مواد هسته‌ای به دریا باید فوراً به روز شود.

نمایندگان ساموآ و کره شمالی در سخنرانی های خود خاطرنشان کردند که تخلیه آب های آلوده به مواد هسته ای توسط ژاپن تهدیدی جدی برای تنوع زیستی دریایی و امنیت غذایی کشورهای جزیره ای کوچک در حال توسعه ایجاد کرده و حقوق بشر مردم در کشورهای ساحلی اقیانوس آرام و حتی سراسر جهان را نقض می کند. آنها از جامعه بین المللی خواستند که مشترکاً با تخلیه آب های آلوده به مواد هسته ای ژاپن به دریا مخالفت کنند.

Messenger Pinterest LinkedIn