فارسی

رئیسی : پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده و جهان در حال گذار به نظم جدید است

irna2023-09-20 10:30:35
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی ۲۰۲۳ سازمان ملل با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی شایسته انسان معاصر نیست، تأکید کرد: جهان در حال گذار بازگشت‌ناپذیر به نظم نوظهور است و پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلید آن به مقوله آزادی بیان‌ گمراه کننده است.

ابراهیم رئیسی همچنین گفت : اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود ، جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد: پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.

رئیسی با بیان اینکه ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود، افزود: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم.

Messenger Pinterest LinkedIn