فارسی

اطمینان چین به بهبود هر چه بیشتر در بخش صنعتی

CMG2023-11-05 16:17:28
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین تاکید کرد این کشور درباره بهبود مستمر اقتصاد صنعتی طی سه ماهه چهارم امسال اطمینان دارد و طبق پیش بینی‌ها به رشد اقتصادی کلی کمک خواهد کرد.

«جین جوانگ‌لونگ» وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در مصاحبه با خبرگزاری «شین‌هوا» گفت: نظام صنعتی چین دارای مقایس گسترده و طبقه بندی جامع است و انعطاف پذیری و پتانسیل بالایی دارد.

وی افزود با توجه به تدابیر صورت گرفته برای تثبت اقتصاد،‌ انتظار می‌رود این روند رو به رشد در سه ماهه چهارم امسال بیش از پیش تقویت شود.

به گفته وزیر صنعت و فناوری اطلاعات، بخش صنعتی چین امسال با وجود وضعیت پیچیده و چالش برانگیز خارجی با تولید بهبود یافته، ساخت بهینه شده و اعتماد تقویت یافته به روند بهبود مستمر خود ادامه داده است.

سود شرکت‌های بزرگ صنعتی در ماه سپتامبر امسال در مقایسه با سپتامبر 2022، 11.9 درصد رشد داشت و برای دومین ماه متوالی یک جهش دو رقمی را به ثبت رساند. تولیدات صنعتی با ارزش افزوده طی 9 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد 4 درصدی را شاهد بود و بخش تولید نسبت به سال گذشته یک افزایش 4.4 درصدی را به ثبت رساند.

از ژانویه تا سپتامبر امسال، 178 منطقه توسعه صنعتی های‌تِک در سراسر کشور به مجموع ارزش تولید صنعتی 23.5 تریلیون یوان (3.22 تریلیون دلار) دست یافتند.

جین گفت به منظور تثبیت رشد بخش صنعتی دولت چین بر تحریک هر دو جنبه عرضه و تقاضا، معرفی طرح‌های مشخص برای حمایت از تولید فولاد، تجهیزات برقی، فناوری الکتریکی و دیگر صنایع کلیدی تمرکز کرده تا اقتصاد صنعتی استحکام بخشیده شود.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات افزود طی هشت ماه نخست امسال، بیش از 1.15 تریلیون یوان از پرداخت‌های مالیاتی و هزینه‌ها تخفیف داده شده، کسر شده یا به تعویق انداخته شده و بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشترین سود را از این کاهش‌های مالیاتی برده‌اند.

جین افزود نشانه‌های مثبتی نیز در وضعیت عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط که تا حدی ناشی از بسته سیاسی بوده، نمایان شده است. مصرف برق شرکت‌های کوچک و خرد طی ماه سپتامبر در مقایسه با سپتامبر 2022 یک رشد 9.4 درصدی داشته و در عین حال زیر شاخص مدیران خرید برای بنگاه‌های کوچک و متوسط برای دومین ماه متوالی به 50.6 رسید.

وی گفت در مرحله بعدی وزارت صنعت از اجرای تدابیر حامی رشد اطمینان حاصل خواهد کرد و از استان‌های صنعتی مهم می‌خواهد تا یک نقش اساسی ایفاء کرده و توانمندی خود را به کار گیرند تا اهداف تعیین شده برای رشد محقق شود و بخش تقاضا رشد بهتری پیدا کند.

این مقام ارشد چین تاکید کرد وزارت صنعت به منظور اولویت بخشی به فناوری‌های جدید برنامه‌های عملیاتی برای صنایع و نواحی کلیدی رونمایی خواهد کرد تا دیجیتالی شدن آنها ارتقاء یافته و ایجاد زیرساخت فناوری جدید مانند شبکه‌های 5G و نوری گیگابایتی به پیش رود.

جین ادامه داد: تلاش‌ها باید به سمت تقویت صنایع نوظهور از جمله محاسبات پیشرفته و خودروهای شبکه‌ای هوشمند هدایت شود و گام‌هایی رو به جلو برای طراحی صنایع آینده مانند 6G، ربات‌های انسان‌نما و متاورس برداشته شود.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات همچنین گفت با توجه به تقویت صنایع تولیدی سنتی، این وزارتخانه گام‌هایی را برای خلاص شدن از شر ظرفیت‌های منسوخ شده و کاهش ظرفیت‌های مازاد انجام خواهد داد و توسعه سبز صنعت تولید را ترویج می‌کند.

Messenger Pinterest LinkedIn