فارسی

نقاط تمایز ششمین «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» نسبت به دوره‌های گذشته

cmg2023-11-04 15:41:22
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

△ «مرکز ملی همایش‌ها و نمایشگاه‌های شانگهای» محل برگزاری ششمین «CIIE»

ششمین «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» (CIIE) از 5 تا 10 نوامبر (14 تا 19 آبان) به صورت حضوری در شانگهای برگزار می‌شود. CIIE نخستین نمایشگاه ملی در سطح جهانی با موضوع واردات است. داده‌ها نشان می‌دهد در پنج نمایشگاه قبلی بیش از دو هزار محصول جدید، فناوری جدید و خدمات جدید با حجم تراکنش تجمیعی 350 میلیارد دلاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. اما سوال اینجاست که ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چه تفاوتی با دوره‌های قبلی دارد؟

کیفیت و کمیت بالای «جمع دوستان» در CIIE

پیش بینی می‌شود این دوره از نمایشگاه بین‌المللی واردات پذیرای مهمانانی از 154 کشور،‌ منطقه و سازمان بین‌المللی باشد. بیش از 3400 غرفه‌دار و 394 هزار بازدیدکننده حرفه‌ای ثبت نام کرده که حاکی از بازگشت کامل به سطوح قبل از وقوع اپیدمی کروناست. بیش از صد مدیر ارشد از دفاتر مرکزی جهانی «فهرست فورچون 500» و شرکت‌های مهم صنعتی حضور خود در چین برای شرکت در CIIE را تایید کرده‌اند امری که یک مقیاس بی سابقه محسوب می‌شود.

کشورهای شرکت‌کننده حمایت بیشتری به عمل آورده و پنج قاره جهان را پوشش می‌دهند. 69 کشور و سه سازمان بین‌المللی حضور خود در این نمایشگاه ملی را تایید کرده‌اند. در میان این کشورها، 11 کشور برای نخستین بار در نمایشگاه حضور خواهند یافت، 34 کشور برای نخستین بار در نمایشگاه به صورت حضوری شرکت می‌کنند و پنج کشور از جمله هندوراس، قزاقستان، صربستان،‌ عربستان سعودی و ویتنام مهمانان افتخاری این دوره از CIIE هستند.

لازم به ذکر است که امسال دهمین سالگرد ساخت مشترک «ابتکار کمربند و جاده» است. از 72 غرفه‌دار نمایشگاه ملی در این دوره از CIIE، 64 کشور کمربند و جاده حضور دارند و بیش از 1500 شرکت قراردادهایی برای این دوره به امضاء رسانده‌اند.

نمایشگاه شرکتی و تجاری CIIE جمعا مساحتی در حدود 80 هزار مترمربع به خود اختصاص داده که در مقایسه با پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات یک افزایش 30 درصدی خواهد داشت.

«جائو یونگ‌شنگ» پژوهشگر «دانشگاه تجارت و اقتصاد بین‌الملل» گفت: چین معمولا به طور عمده بر صادرات تمرکز دارد. این کشور به منظور ایجاد تعادل در اختلاف تجاری، تدابیر فعالانه‌ای را در حوزه واردات به منظور جذب صادرکنندگان اروپایی و آمریکایی اتخاذ کرده است. به ویژه امسال که شرایط تجاری چین نسبتا جدی است، تداوم برگزاری CIIE یک اقدام بسیار خوب برای تقویت تجارت خارجی محسوب می‌شود.

Messenger Pinterest LinkedIn