فارسی

رونمایی آزمایشگاه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا ساخت چین

CMG2023-11-13 15:39:27
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

آزمایشگاه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا که با کمک چین ساخته شده است، اخیرا با برگزاری مراسمی خاص در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راه اندازی شد. نمایندگانی از اتحادیه آفریقا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، هیئت اعزامی چین به اتحادیه آفریقا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها چین در این مراسم حضور یافتند.

ژان کاسیا (Jean Kaseya)، مدیرکل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا در این مراسم از دولت چین برای حمایت از آفریقا در دستیابی به نظم و ساختار جدید بهداشت عمومی که می‌تواند از هر نوع تهدید سلامت عمومی پیشگیری کرده و آن را شناسایی و به آن واکنش نشان دهد، قدردانی کرد.

بر اساس داده های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، کمتر از 5 درصد از آزمایشگاه های آفریقایی توانایی تشخیص بیماری های کلیدی، حمل و نقل مناسب نمونه ها و فعالیت بر اساس استانداردهای بین المللی را دارند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که افتتاح رسمی آزمایشگاه فوق ساخت چین در این مرکز به کشورهای عضو اتحادیه آفریقا کمک خواهد ‌کند تا توانایی‌های تشخیص بیماری، نظارت و پاسخ به همه‌گیری را بهبود بخشند.

هو چانگ چون، سرپرست هیئت اعزامی چین به اتحادیه آفریقا، گفت: در ابتدای سال جاری میلادی، فاز اول پروژه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا انجام گرفت و اکنون پروژه آزمایشگاه آن نیز راه اندازی شده است که این موضوع، فصل جدیدی در تاریخ سلامت عمومی آفریقا آغاز کرده و نشاط جدید به همکاری سلامت چین و آفریقا تزریق خواهد کرد.

شن هونگ‌بینگ، مدیرکل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین نیز گفت که دولت چین همواره اهمیت زیادی برای همکاری چین و آفریقا قائل بوده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین متعهد به ترویج مبادلات فنی و همکاری با کشورهای آفریقایی در زمینه بهداشت عمومی است.

شن افزود: از سال 2017، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، چندین کارشناس به مرکز آفریقایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعزام کرده است تا در نظارت بر بیماری‌های عفونی و ساخت آزمایشگاه، از آن مرکز حمایت کنند.

پروژه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آفریقا جزو پروژه هایی است که در اجلاس سران چین-آفریقا انجمن همکاری چین و آفریقا در سال 2018 در پکن تعیین شده است.

Messenger Pinterest LinkedIn