فارسی

آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و پاکستان "نگهبان دریا-3"

CMG2023-11-13 11:19:49
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

رزمایش مشترک دریایی چین و پاکستان "نگهبان دریا-3" از یازدهم نوامبر در کراچی پاکستان آغاز شد. این رزمایش مشترک هیچ ارتباطی با وضعیت منطقه ای ندارد و هیچ طرف ثالثی را هدف قرار نمی دهد.

هدف از رزمایش مشترک یاددشده تقویت همکاری امنیتی بین دو طرف، تحکیم و توسعه روابط مشارکت راهبردی چین و پاکستان در هر حال و بهبود سطح تمرینات رزمی واقعی بین ارتش دو کشور است. این رزمایش از یازدهم تا هفدهم نوامبر برای 7 روز در حریم هوایی و آب های شمالی دریای عرب برگزار خواهد شد و رزمایش در دو مرحله تبادلات بندری و ساحلی و رزمایش مشترک دریایی انجام خواهد شد که عمدتاً شامل فرود متقابل هلیکوپتر، جستجو و نجات مشترک و اقدام مشترک ضد زیردریایی و غیره می شود. چین و پاکستان برای اولین بار گشت های مشترک دریایی انجام می دهند و دو طرف ناظران خود را اعزام می کنند و ناظران چینی با هواپیماهای گشتی ضد زیردریایی پاکستان در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این سومین بار است که نیروهای دریایی چین و پاکستان رزمایش های «نگهبان دریا» را برگزار می کنند. در سال‌های 2020 و 2022، دو طرف رزمایش های مشترک «نگهبان دریا-2020» و «نگهبان دریا-2» را در آب‌های شمالی دریای عرب و حریم هوایی و دریایی نزدیک شهر شانگهای برگزار کردند.

Messenger Pinterest LinkedIn