فارسی

از نظر سرمایه گذاران جهانی «چین بعدی» همین چین است

cmg2023-09-20 17:36:55
Share
Share this with Close
Messenger Pinterest LinkedIn

«تسلا» دو هفته قبل پس از رسیدن به رکورد تولید دو میلیون دستگاه خودروی ساخته شده در چین توسط اَبَرکاخانه شانگهای، به یک نقطه عطف جدید دست یافت و مدت زمان تولید یک میلیون دستگاه خودرو از بیش از دو سال را به کمتر از 13 ماه رساند.

موفقیت جدید بزرگترین کارخانه تسلا در سطح جهان نشان دهنده عظمت تولید چین، نقش تامین کنندگان چینی و ظرفیت بازار چین است و به نوشته «ورج» وب‌سایت اخبار فنی آمریکا، اطمینان مجددی است مبنی بر اینکه «آینده تسلا در چین است».

اما در حال حاضر زمان راحت نشستن و استراحت تسلا نیست. تولیدکنندگان خودروهای برقی داخلی که سرآمد آنها «BYD» پرفروش‌ترین خودروساز چین است، رقابتی تنگاتنگ و هیجان انگیز با تسلا ایجاد کرده زیرا عملکرد باتری، فناوری‌های خودران و سیستم‌های سرگرمی بهتری دارد.

شرکت آلمانی «BMW» برای آنکه از تسلا و BYD عقب نماند اخیرا برنامه خود برای راه اندازی نسل بعدی خودروهای برقیِ اختصاصیِ بازار چین را اعلام کرد؛ لازم به ذکر است که حدود یک سوم فروش جهانی این خودروساز اروپایی در چین اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این فرصت‌های فراوانی وجود دارد چرا که دومین اقتصاد بزرگ جهان رویکرد «ساخت شده در چین» را به «طراحی در چین» تغییر داده و به توسعه فناوری و نوآوری خود در میانه تلاش بی‌وقفه به‌منظور ارتقاء و به‌روزرسانی صنعتی شدت بخشیده است.

غول‌های فناوری جهان با رونمایی اخیر تلفن همراه «هواوی» با نام «Mate 60» شوکه شدند چرا که دارای تراشه‌های بسیار پیشرفته ساخته شده توسط این غول مخابراتی چین است.

خانم «جنی جانسون» رئیس و مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهانی «فرانکلین تمپلتون» در «کنفرانس مدیران عامل جهانی فوربز» در سنگاپور گفت: شما درباره دومین اقتصاد جهان حرف می‌زنید. شما درباره اقتصادی حرف می‌زنید که سالانه بیش از هر کشور دیگری در جهان مهندس فارغ التحصیل می‌کند و بنا بر این از نظر نوآوری فکر می‌کنم فرصت‌هایی در پیش رو وجود دارد.

ظرفیت چین برای رشد اقتصادی آن را به مقصد اصلی جذب سرمایه گذاری کشورهای خارجی تبدیل کرده است. قابل توجه اینکه، بیش از صد مدیر شرکت خارجی طی هفت ماه نخست امسال به چین سفر کرده یا با وزاری چینی دیدار داشته‌اند و این روند به شکل صعودی ادامه دارد.

چین در ماه آگوست از دستورالعمل‌های 24 بندی برای بهبود هر چه بیشتر شرایط سرمایه گذاری خارجی خود رونمایی کرد و جریان سرمایه گذاری خارجی را افزایش داد تا انرژی قابل توجهی به گشایش بیشتر و با کیفیت‌تر تزریق کند.

12全文 2 下一页
Messenger Pinterest LinkedIn